She's gonna wait..

Friday, November 5, 2010

secret admirer.

tajuk menarik. ye dok? eleh, aku tawula korang pun mesti ade penah admire kat orang. tak payah tipu diri sendirila, nak geleng geleng bila baca soalan ni;

"pernah admire orang tak?"

mungkin ada kot yang tak berani cakap dia penah admire orang. takpe takpe, aku faham. aku pun tak berani jugak kot, biasala, malu malu kucing. :P first aku admire orang waktu darjah 4. haa, sape penah sekolah rendah dengan aku, tawla kot sape orang tu. haha :P

tapi tu sejarah dulu. time malu malu tengok dari jauh je, setakat simpan dalam hati. orang zaman sekarang lagi maju, advance. nak, cakap depan depan terus. yang ni aku salute. sebab berani amek risiko kena reject depan depan. serius gentleman gilos. dan kalau pompuan pulak, serius gentlewoman gilos. tapi susah la der nak buat macam ni. maunya kawan tu kau jumpa tiap tiap hari, apa cer? maunya muka tempek bedak 20 inci kalau kena reject.

okaylah. kalau taknak cara tu, boleh buat cara ni pulak. korang merisik khabar tanya pasal orang yang di admire tu. boleh tanya kawan kawan dia ke, adik beradik dia ke, cikgu dia ke. tapi kalau nak tanya pun, pandai pandaila carik yang boleh dipercayai. tak ke haru kalau kawan dia tu jenis internet bergerak, bak kata mami jarum : penyampai cerita cepat dari berita, habis satu dunia tawu. kalau korang nak lagi berkat, tanya direct terus je kat mak ayah dia. serius kesungguhan korang terserlah. kalau korang habis beranila. :D

next in line. cara ni, aku rasa berkesan kot. sebab... berkesan lah! haha :P habis je korang belajar, hari terakhir korang grad ke, ade farewell dinner ke, korang spend time dengan dia. waktu tu, bagitawula isi hati korang. then, kalau dia nak reject ke, tak kisahla. dah hari last dah pun, bukan nak jumpa dah pun. takdenye nak malu tebal muka 14 inci kalau kena reject pun. ye tak? :P

method method yang aku senaraikan banyak untuk lelaki. sebab kalau untuk perempuan, macam susah sikitla. kan ke kaum hawa lebih pemalu? :)

ade satu lagu yang komfem korang tawu. "jangan tunggu lama lama, nanti lama lama dia di ambil orang." sendiri mau ingat. takkan lari gunung dikejar, apatah lagi orang yang korang admire. apakah? serius tak masuk peribahasa. :P haha.

okaylah. aku rasa aku ni banyak mengajar benda bukan bukan. :P takpela, pengalaman mendewasakan, ye tak? :) papepun, berfikir sebelum bertindak. ajal maut jodoh semua Allah dah tentukan. jangan risau, you'll meet the right person at the right moment. just wait :)

No comments: