She's gonna wait..

Sunday, January 15, 2012

hak.

mungkin jarang di ceritakan di umum, tapi biar hati ini menanggung.

dah lama dipendam rasa ini, seperti selalu, air itu pasti akan tumpah. tepuk bahu sendiri konon memujuk, di hati bergolak serupa ribut taufan.

mungkin ini ujian selayaknya untuk ku. ujian menguji kesabaran.



mungkin di lihat aku tersenyum riang. ingat, bukan senyuman itu yang kupaparkan sebetulnya. yang mampu mentafsir, itu cuma menutup rasa hati. berhenti menilai diri ini. satu yang kuminta, doakan yang terbaik.

keliru. tersepit dengan perasaan sendiri.

apa, salahkah jika aku katakan aku juga manusia, sedang belajar erti sabar?

3 comments:

Fatin Aliyya said...

qiss, are u alright dear?
rasa lain mcm entry qiss kali ni.yup, true indeed, mcm apa yg ten rasa.kdg2 kita bnyk bersabar ats sesuatu perkara.kita hny manusia biasa.x mmp puaskn hati semua pihak.

bnyk bersbr n teruskn bersbr yer syg.

Anonymous said...

dalam setiap jasad manusia, punya satu hati. dan satu hati itu yang perlu dikawal kerana ia raja kepada roh dan jasad.

andai dalam hati ditanam dengan kebaikan dan keinginan untuk kebaikan , insyaallah, Allah akan mudahkan jalan ke arah kebaikan.

hidup terlalu singkat dan dalam masa yang singkat ni, kita kena berusaha untuk menggapai sebanyak pahala yang kita boleh. thus, langkah pertama, tanamkan diri untuk sentiasa berada dalam jalan kebaikan dan untk bermujahadah di atas jalan ini. insyaallah, Allah lebih mengetahui apa yang ada dalam diri ini lebih dari diri ini ketahui.

yang mampu dilakukan, mendoakan dari kejauhan sama2 dapat berpegangan tangan menuju ke syurga kelak kerana tiada siapa lagi yang aku mahukan untuk bersama di akhirat kelak melainkan kawan karib yang paling aku sayangi disamping keluarga aku sendiri. :'(

perception will always be perception. hanya diri kita yang boleh mengubah perception tersebut and take those perceptions sebagai batu loncatan kita bukan batu yang membaling dan melukakan kita. insyaallah..

kita sama2 ada each other untuk saling membantu. tapi, yang mampu berusaha mengubah hati itu cuma,,


kamu..

the rest, Allah akan uruskan.

la tahzan, innallaha maana.


bff till jannah.

qiStina said...

thanks to both of you, knowing you were right behind me, bagi full support. it's just me, lately having these probs, and nothing can be done, kecuali sabar.

now m feeling better, and thanks again dearest!