She's gonna wait..

Friday, April 29, 2011

another trip.

the title should be "another meaningful trip".

:)

salam and greetings.

how is it going? :D baru sampai rumah about 3 hours ago, and yet she is still awake at this moment.

about the trip?

want to know what did i get from the trip?

.
..
...
....
...
..
.

countless, infinity, beyond your imagination punya experience.

nak ceghita aku pun tak tau nak mula dari mana.

tapi serius, SERIUS in capslock means serius ni, first thing yang popped out in my mind ; "YA ALLAH! cantiknya scenery!" like SERIOUS, camera tak boleh gambarkan betapa cantiknya bumi Allah. memang speechless waktu mula mula tengok bukit bukau, gunung ganang, tasik, biri biri, lembu. terhampar luas depan mata aku, sampai aku tak boleh nak describe in details. everything in place, in order, memang cukup sempurna bagi mata aku manusia biasa. mungkin korang boleh tengok gambar pixels camera di fb nanti bila aku dah upload, but serius, korang kena ada kat sini untuk rasa apa yang aku rasa. feels like kerdil sangat bila lalu di tengah tengah gunung ganang, and you can see snow caps kat atas gunung. like seriously, dah berapa kali aku ulang serius pun aku tak tau, tapi, serius, aku serius.

mungkin ini hikmah Allah bagi aku peluang jejak kaki kat sini. dapat peluang nak lihat semua benda ni, really makes me think again, betapa besar kuasa-Nya. syukur, sangat bertuah dapat rasa perasaan ini. sebab bila direflect balik, dalam hidup, berapa kali pernah kita rasa bersyukur? pernah tak kita rasa ada kuasa yang lagi besar, yang mencipta, yang memberi apa yang ada di depan mata?

personally, aku tak cukup lagi ilmu kalau nak bercakap tentang agama. tapi, just want to share this feeling, bila kita rasa terkesan di hati when we get to see the signs. cuba dengar lagu "Open Your Eyes" by maher zain. just hayati the lyrics. :)

another significant memory; ukhwah. untuk trip ni, aku join group senior tesl and students dari christchurch. from the first day, sampai hari last, aku rasa aku dapat something from ukhwah yang terjalin. rasa rapat sangat bila orang yang baru kenal tak sampai 4 hari boleh menangis bila nak berpisah. rasa tenang hati bila tawu ada kawan kawan bersama sepanjang perjalanan itu. dan yang paling penting, kawan kawan itulah yang akan sentiasa bersama waktu susah senang, ajak kita ke arah kebaikan, tegur menegur, dan ingat mengingati antara satu sama lain. :)

aku tak la sebaik mana kalau nak bercakap tentang ini, tapi i do feel something about this. :D

well, enough kot untuk hari ni. mata dah minta ditutup, tandanya nak rehat cukup cukup. see you soon. take care, wassalam. :)

p/s : nanti check-it-out gambar facebook akuuu! :)

No comments: