She's gonna wait..

Tuesday, December 4, 2012

a 'warm' welcome from Malaysia.

alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. bersiaran langsung dari Baitul al Mubarak (well, that's my house name!) Kepala Batas, Pulau Pinang. masuk hari ni, dah hari ke-4 berada di home sweet home, iA.

it took me almost a day to reach home, dan memang banyak sangat mengajar diri untuk sabar. sabar dengan kematu duduk for 10 hours, sabar dengan proses imegresen yang entah pape, sabar dengan beg yang berat berat, sabar dengan karenah manusia yang pelbagai, dan macam macam lagi, you name it.

but alhamdulillah, sabar atau tidak sabar pun, dah berjaya lepasi semua itu, dan sekarang sudah pun berada di tanah air tercinta, tempat where real life begins. where reality matters.

so far so good, iA. wishlist yang banyak pun, dah berkurang. cumanya mungkin perlukan cendol pulut ke, sate ke, pulut derian ke, ehemmm. stop it, qistina, you just make others drooling too. hihi :p

until yesterday. i woke up at 6 something, when i realized something was not right with my neck.

"kenapa ada bonjol bonjol pelik ni?" bila dipicit, pedihnya... tak terkata.

lepas rujuk dengan ibu dan tok, we suspected few penyakits, maybe kelopak garam, or chicken pox. lepas breakfast, pegi jumpa dokter, and yeah. qistina positive chicken pox.

and here i am, kena tinggal kat rumah sorang sorang bila semua orang ada hal kat luar. wuwuw lagi dikesalkan, bilamana program yang telah dirancang, tak dapat dilaksanakan. huhu

benarlah, Allah is the best planner. tak mungkin Allah turunkan ujian ini saje saje, melainkan untuk menguji sejauh mana hamba ini bersyukur dengan nikmat kesihatan yang selama ini always, always dia take for granted. tak mungkin Allah berikan nikmat ujian ini, kalau tidak untuk melatih diri untuk redha dengan perancanganNya. benarlah, apa yang berlaku tak pernah sia sia melainkan ada hikmah dan pengajaran di sebaliknya.

makanya, qistina pun terpaksalah 'perintah berkurung' for atleast 1 week kat rumah. dia punya gatal... tak tau nak describe cane. nak garu, kang lekat parut kekal. tak garu, dia punya nafsu nak garu tu... ish. dengan lenguh lenguh badan, memang literally rasa berat tulang. what to do, just bear with it, qistina.

ibu once said, "itulah. haritu waktu sampai kat klia tak mandi, almost 24 hours tak kena ayaq, tu yang kena demam campak nih." ingin saja dibalas begini;

"ibu, kalau ina mandi ka, tak mandi ka, kalau Allah nak bagi jugak demam campak ni, mandi bunga pun dia mai jugak.", tapi monolog dalaman sajalah ye. :p

semoga ini yang terbaik, iA. have a nice day, peeps! :)

2 comments:

Just a common stranger said...

welcome back home qiss! >.<
jaga diri ye.. demam campak memang penat sikit.. hehe..

qiStina said...

thankyous pinat! :) aah mmg huhu tp iA okay je nih, getting better alhamdulillah. :DD