She's gonna wait..

Monday, July 19, 2010

monday blues.

isnin. hari mula segala gala. hari start kuliah pas abes cuti. hari selepas weekends yang sangat best sebab tak payah pegi kelas. hari kena bangun awal dari biasa. hari pertama dari 5 hari kuliah. *kalau sabtu ada kuliah ganti, jadi 6 hari kuliah =_="*

well well. selalu sangat ada monday blues. muka macam tak prepare nak masuk kelas la. nak emo tak pasal2 la. rasa cam hari berlalu sangat lambat. ini memang biasa.

so, nak avoid monday blues? aku ada cara aku sendirik. :)

1st skali, bangun awal. yes, ni one way aku buat. & sangat2 efektif sebab aku akan rasa lebih bersedia. bertenaga. *eceh* dan bersemangat. :D sejam sebelum kelas aku dah siap2. memang semanggg kot, haha :D tapi aku suka macam ni. tak kelam kabut. :D & ada masa untuk MAKAN. HAHA. :p

2nd, pakai baju yang aku suka. haha. :D macam one of my lecturer penah cakap, kalau ada hari penting ke, hari yang tak bersemangat ke, kena pakai baju yang kita suka, selesa. so that kita pun senang hati dengan how we look. :) penah ja aku pakai baju merah menyala pegi kelas. janji aku puas hati, & buat aku rasa sangat semangat. :DD

3rd, senyum. :) start your day with sunshine look. buat2 hepi pun takpe, as long as senyum. bukan kita je gembira, orang yang tengok kita pun senang hati. :D kan kan kan?

3 cara aku nak bagi monday aku tak blues. :)

malam ni ada kelas malam kot. 2 atau 3 jam. & the first night-class for this sem. harap2 takde plak monday-night blues. jangan mengantuk, mata-mata. bukak mata besar2, bulat2! O_O

p/s : thinking of you, CKT. short form kepada charkueyteaw. :| and you. ;>

2 comments:

kr0nc0ngmalaya said...

bosan en hari isnin.. aku dah ckp qis.. hahaha

qiStina said...

haha, sape kata bosan? mgkin bosan bg angla muz oyy :D