She's gonna wait..

Sunday, February 26, 2012

tok

tok saya seorang yang sangat comel. comel, macam cucu nya (yang pasti).

kenapa statement sedemikian rupa?

pernah satu hari, aku main main henfon. picit huruf sana, tekan nombor situ. sampai lah fon tu tiba tiba black out sendiri. habisnya, aku mengadu la dekat tok. tawu tok cakap ape?

"dah hang dok picit picit sangat, mau ka tak jadi lagu tu?" sambil tersenyum menampakkan gigi pelesu beliau.

terus aku senyap tak komplain apa dah.

tapi kemuncak kecomelan tok apabila terjadinya satu insiden ni. insiden yang membuatkan aku dalam dilema.

seperti biasa, makan bersama waktu dinner. tiba tiba tok tersedak. tersedak yang memang betul betul kaw kaw punya. aku sebagai cucu yang prihatin, lantas menepuk nepuk belakang tok. tak semena mena, terkeluar 1 benda yang tak asing lagi tatkala teringatkan iklan norlia ghani satu ketika dulu. gigi pelesu tok terkeluar!

aku habis cover tutup mulut. nak serius, tapi... ter-gelak. maaf tok. rindu tok la, nanti ina teman tok pegi hospital lagi eh. :)

No comments: