She's gonna wait..

Saturday, June 18, 2011

anak bongsu.

umumnya diketahui aku bukanlah anak bongsu. aku adalah kakak kepada adik bongsu. (ofkosla, dah nama pun kakak, abes takkan dia pulak abang kan. heh) sebagai kakak yang prihatin, haruslah aku dulu lebih makan garam makan gula makan charkueyteaw dari dia. aku dah masak sangat dengan perangai dia merangkap adik bongsu.

ini adalah ciri ciri anak bongsu yang aku nampak dalam dia si adik bongsu, takde kena mengena dengan orang lain. (kalau terkena, itu cuma satu kebetulan yang tak dapat dielakkan. :P)

perangai dia yang paling aku kurang suka : manja gedik terlebih. well, it's obviously-known that anak bongsu memang manja dengan family. tak terkecuali la si dia ni. paling aku rasa hangat bila ape ape yang dia mintak, komfem komfem dapat. tak cepat, esok lusa ada depan mata. mostly benda dia nak la, tapi kalau dia mintak kereta ferrari satu, komfem dia dapat jugak. dapat apa? jelingan 'manja' suruh dia masuk bilik dok senyap senyap konon study le tu. :P

tapi aku suka jugak dia ni manja. sebab apa? dahla aku takde geng nak bermanja manja. anak perempuan sorang, takkan aku nak main main kepala dengan abang kot? gila apa, mau dia cakap aku buang tebiat. nak pillow talk dengan faris? oh noS. jangan harap dia nak layan aku. maka, tertumpahla manja aku dengan si dia ni. layankan jelah bila dia sembang pasal admirer dia. kau ada? non hado punya :P

yang tak bestnya dia ni, kaki report. ada je benda nak ngadu dengan ibu ayah. paling tak boleh blah, semua rahsia dia nak korek. korek bukan macam lubang cacing, sekali dah macam gali petroleum punya tau. penuh dengan WH- questions. dah tau rahsia, bukan nak reti tutup mulut. sibuk pi jaja dengan adik beradik lain. hampehs punya adik. gelaran paling best aku pernah bagi : penyampai cerita cepat dari berita. *soundtrack mami jarum*

tapi bagus jugak ada adik macam ni. kalau tak, rumah macam dilanda garuda. senyap sunyi takde nak bising bising kepochi. waktu dia pergi kem ape-entah-nama, ayah tiba tiba out of nowhere mengeluh, "rindu kat eiein. dia takde, senyap sunyi je rumah." memang. aku pun ngaku, dah takde dah orang yang nak jerit jerit sekali berebut anak patung dengan aku. haihla eiein. sabar je lah.

tadi skype dengan family. bila ayah suruh aku cakap dengan eiein, speechless. sebab tak biasa nak cakap depan depan. biasa la kan, aku ni pemalu orangnya. fakta tu.

tapi, sebab dia dah besar, so probability aku untuk bermanja manja sudah berkurang. T_T adoiyai, tak best la camni. nanti balik malaysia, dia dah nak amik spm. takkan dia nak main main dengan aku lagi?

dilema seorang kakak.

p/s : ibu, nak adik lagi! :D mau tersembur ibu dengar aku punya request.

No comments: